Facturare electronică obligatorie – ce veste minunată :)

Bat vânturi bune dinspre guvern, cel puțin la nivel de intenții. Un secretar de stat din Ministerul Finanțelor a declarat că implementarea unui sistem obligatoriu de facturare electronică este o masură prioritară a policii fiscale în anii care vin. Aflăm și că Romania era obligată să introducă standardul european încă din 2018.  Autoritățile au implementat sistemul dar numai pentru achizițiile și lucrările publice.

Facturarea electronică se folosește de ani buni in Europa și în întreaga lume , Finlanda, Norvegia, Suedia, Danemarca, Estonia , Italia, Spania , Germania dar și Polonia având deja propriile standarde de facturare electronică. Nu știu dacă emiterea facturii în aceste zone este obligatorie în format digital, dar simplul fapt ca există un model electronic larg acceptat este un important avantaj.

În Norvegia , eFaktura , un sistem electonic de facturare lansat de  Nets Branch Norway ( https://www.nets.eu/ ) oferă atât publicului larg cât și companiilor un sistem de facturare comun, conectat cu o suită de bănci partenere. așa încât și plățile sau încasările facturilor sunt automatizate. 

Revenind la oile ( facturile ) noastre, ar fi grozav să vedem inițiativa guvernamentală transpusă în realitate. Odată impus un standard, acesta se va regăsi în toate sistemele informatice ( aplicații de facturare, sisteme contabile simple sau sisteme integrate ERP ). 

În prezent, una dintre activitățile cele mai consumatoare de timp este introducerea facturii emisa în format clasic, pe hârtie. Adoptarea unui standard de facturare electronică va simplifica mult  sarcina de înregistrare a acestor documente.

Ar mai fi de discutat despre codificarea reperelor existente pe liniile facturii. Atât timp cât beneficiarul facturii se folosește de codurile furnizorului pentru marfurile pe care le vinde mai departe, sistem de lucru obișnuit în retail, nu intervine nicio problemă. 

Dacă compania mea aprovizionează același reper de la mai multi furnizori, aș dori sa am un singur cod în gestiune ( altfel voi avea de mai multe ori același material) . Dar și aceste scenarii pot fi gestionate de un sistem ERP ( așa cum este Q5 ERP )  care permite asocierea codurilor interne cu cele ale furnizorilor ( tradiționali sau alternativi ).

Așteptăm cu interes proiectul pilot de implementare a facturii electronice care va debuta, probabil, în decursul acestui an.

About the author

Mircea Dragotă este manager de proiecte în echipa Q5 ERP

Leave a Reply

GDPR

  • Acord de confidentialitate
  • Setari cookie

Acord de confidentialitate

Accesând acest website , vă exprimați acordul asupra politicii noastre de confidențialitate. Înainte de a accepta termenii , va rugăm sa consultați acestă pagină.   

Setari cookie

Accept cookie-uri