Skip to content
Home » Blog » Cât de mult iți permiți să pierzi din lipsă de organizare ?

Cât de mult iți permiți să pierzi din lipsă de organizare ?

Probabil ca destul , atunci când afacerea e “pe val” , când vânzările sunt bune și compania ta este profitabilă. Dar asta se poate schimba peste noapte, din motive subiective sau nu.

Pierderi financiare cauzate de lipsa de organizare

  1. Costuri directe:
  • Companiile pot suferi pierderi financiare directe semnificative din cauza dezordinii în desfășurarea operațiunilor . De exemplu, managementul neperformant poate costa o companie până la 7% din venitul anual total din cauza productivității scăzute și a inadaptării costurilor cu angajații.
  • În sectorul comerțului cu amănuntul, dezorganizarea duce la pierderi anuale estimate de 50 de miliarde de dolari din cauza subestimării stocurilor și la 471,9 miliarde de dolari din cauza costurilor stocurilor excedentare.

Ineficiență operațională:

  • Spațiile dezorganizate pot duce la ineficiențe care afectează afacerile în termeni de timp și resurse. Un studiu a indicat că întreprinderile americane din pot pierde peste 89 de miliarde de dolari anual din cauza angajaților care petrec timpul căutând mărfuri plasate necorespunzător.
  • În plus, s-a estimat că întreruperile și supraîncărcarea de informații costă economia SUA aproximativ 997 de miliarde de dolari pe an în pierderi de productivitate .

Probleme de Cash Flow :

  • Dezorganizarea financiară poate cauza probleme cash flow, ceea ce face dificilă îndeplinirea obligațiilor de către întreprinderi. Această situație are ca rezultat adesea întârzierea plăților și oportunități ratate, ceea ce poate amplifica și mai mult instabilitatea financiară.

Impactul asupra oportunităților de dezvoltare:

  • Companiile cu probleme în organizarea internă pot rata oportunități critice de creștere din cauza lipsei de vizibilitate asupra situației lor financiare. Acest lucru i-ar putea împiedica să valorifice noile tendințe sau inovații ale pieței, afectând în cele din urmă profitabilitatea pe termen lung.

Comportamentul angajaților

  • Dezorganizarea poate duce la epuizare și induce o stare de nemulțumire a angajaților, ducând la rate mai mari de rotație. Costurile asociate cu fluctuația angajaților pot fi semnificative, estimările sugerând că înlocuirea unui angajat poate costa oriunde între 30% și 400% din salariu, în funcție de poziție acestuia .

Afectarea reputației companiei:

  • Livrările întârziate, erorile de facturare și comenzile încurcate nu numai că duc la pierderi financiare imediate, ci și daunează relațiilor cu clienții și reputației firmei , ceea ce poate duce la o pierdere a credibilității.

În concluzie:

Deși cuantificarea unei cifre exacte a pierderii pe care o companie poate iși poate permite să o piardă din cauza dezorganizării variază foarte mult în funcție de industrie și de circumstanțe specifice, dovezile sugerează că costurile sunt substanțiale și cu mai multe fațete, unele ascunse . Companiile ar trebui să acorde prioritate strategiilor organizaționale pentru a atenua aceste riscuri și pentru a spori eficiența și profitabilitatea generală.

In aceste condiții, implementarea unui sistem integrat ERP devine o necesitate.

Join the conversation

Your email address will not be published. Required fields are marked *