Fie că le creati direct sau sunt provenite din Propunerile de cumpărare din modulul Gestiunea Stocurilor, comenzile de cumpărare din Q5 ERP se regăsesc în debutul fluxului standard de achiziție. Trimiteți comenzile de cumparare către furnizori și setați în sistem confirmarea acestora, la nivelul întregii comenzi sau parțial, pe fiecare reper. La momentul recepțiilor, efectuați intrările în stoc pe baza comenzilor de cumpărare. În acest fel veți ști dacă achiziția a fost completă sau mai există articole în curs de aprovizionare. La final, preluați recepția în factura de furnizor și înregistrați-o în contabilitate.
În mod tradițional, se trimite documentul comenzii de cumparare prin e-mail. În Q5 ERP puteți folosi sistemul intern de expediere a documentului prin poștă electronică, adresa de e-mail a furnizorului fiind completată automat cu cea pe care ați asociat-o furnizorului la introducerea acestuia.
Mai nou, portalurile furnizorilor au început să permită crearea comenzilor online, prin import de fișiere (csv sau xml ) sau chiar prin copy/paste din clipboard. În cazul în care codurile reperelor dvs. sunt aceleași cu cele date de furnizor, puteți exporta comanda de cumpărare alegând doar câmpurile necesare (de regulă codul și cantitatea).